Salone Internazionale del Mobile este reperul global pentru sectorul de mobilier casnic. Printre cei 310.840 vizitatori din întreaga lume prezenți la cea de-a 54-a ediție care a reunit 2.500 expozanți, ne-am numărat și noi. Cu capul în nori și picioarele pe pământ ne-am plimbat printre cele 24 pavilioane. Experiența noastră se poate rezuma în trei cuvinte: eclectism, entuziasm și energie, iar tendința pe care am remarcat-o este legătura dintre tradiție și modernitate.
Frumusețe. Fantezie. Joc. Poezie sunt conceptele care i-au ghidat pe expozanții de la Milano în crearea standurilor. Ne-am îndrăgostit și am mângâiat cu privirea multe obiecte de design, pe care le-am fotografiat în standurile unde se permitea acest lucru. Am fost seduși de formele texturale ale meselor, de liniile elegante și sofisticate ale scaunelor tapițate și de modularitatea noilor canapele prezentate.
Atenția la detalii, utilizarea de materiale naturale, măiestria artizanilor rămân semnele distinctive ale produselor expuse la Milano. Culorile țesăturilor – unele prăfuite, altele luminoase și pline de energie în nuanțe infinite de gri, verde, violet, portocaliu – definesc delicat spațiile, sugerând noi modalități de a experimenta și interpreta obiectele.
Producătorii nu au pierdut nici în acest an ocazia de a prezenta piese unice, iconice, prototipuri care asigură simplitatea utilizării, reflectă stilul contemporan fără compromisuri și se pot personaliza.
O tendință care este comună tuturor proiectelor de design și care este de asemenea importantă și în acest an este „Storytelling-ul”. Unul dintre cele mai cunoscute produse de design, care întruchipează designul în forma sa pură, este storcătorul de citrice „Juicy Salif” desenat de Philippe Starck în 1990 pentru Alessi – un design sugestiv, o piesă care nu a stors niciodată o lămâie, dar care marchează imaginea designului de 25 de ani încoace. Chiar și filosoful Umberto Eco a comentat despre el și a numit acest storcător rachetă -păianjen un „conversation piece”.